duminică, 22 ianuarie 2012

CRISTIAN OPREA.COTIDIANUL.ro:BASESCU ESTE SOMAT SA ACHITE SUMA FIXATA DE INSTANTA SI SA RESPECTE SENTINTA JUDECATOREASCA!

Preşedintele României nu vrea să respecte o sentinţă judecătorească:
Băsescu este somat să achite suma fixată de instanţă

 

Preşedintele României, Traian Băsescu, a primit, joi la ora 15.56, la sediul Administraţiei Prezidenţiale, ultima somaţie oficială scrisă, prin care i se pune în vedere să execute benevol, după nu mai puţin de trei ani, prevederile sentinţei judecătoreşti prin care este condamnat definitiv şi irevocabil la plata sumei de 1.166,20 lei.
Am depus personal, joi, la Registratura Generală a Administraţiei Prezidenţiale a României, somaţia prin care îi cer lui Băsescu D. Traian, preşedinte al României, să achite benevol suma pe care mi-o datorează.
Insist: prin somaţia depusă i-am oferit ultima şansă domnului Băsescu Traian să achite de bunăvoie suma de bani pe care au decis-o magistraţii, într-un proces pe care chiar Execelenţa Sa mi l-a intentat.
Şeful statului român îmi datorează această sumă după ce m-a târât în tribunale, între 2008 şi 2009, pentru un articol în care scriam, doar la modul vag aluziv, că nu îl credeam atunci când afirmase că nu a ştiut nimic despre o înţelegere politică a PD-ului său.


Spre dezamăgirea mea profundă şi a avocaţilor mei, Doru Costea şi Iulia Mălăescu, cărora le mulţumesc pentru pledoariile-şcoală, domnul preşedinte al României a abandonat lupta juridică pe care o declanşase, probabil şi la sfaturile disperate ale suitei sale de avocaţi.
Încrezător, chiar în pofida evidenţei, că domnul Băsescu T. nu va aştepta declanşarea unor proceduri judiciare oficiale - având în vedere că este şi garantul aplicării legii în România -, nu am trecut la executarea silită a sentinţei pe care am învestit-o personal cu formulă executorie la Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti.
Nu am recurs nici măcar la somarea în vederea executării benevole a sentinţei.
Vreme de trei ani, colegi din presă cărora le mulţumesc, precum Cornel Nistorescu, Adrian Ursu, Oana Stănciulescu, Victor Ciutacu, Mircea Badea, Oana Stancu, i-au reamintit preşedintelui României, cu mijloacele specifice profesiei noastre, că are o ruşinoasă datorie faţă de mine, datorie pe care nu şi-a achitat-o.
Mai mult, în ziua în care am învestit cu formulă executorie sentinţa, i-am adus la cunoştinţă acest lucru domnului Valeriu Turcan, pe atunci consilier de stat, azi avansat consilier prezidenţial, şeful Departamentului Comunicării Publice al Administraţiei Prezidenţiale, purtătorul de cuvânt al Excelenţei Sale Domnul Preşedinte al României, Traian Băsescu.
Anunţul i l-am făcut oficialului Administraţiei Prezidenţiale într-un cadru informal, la un eveniment la care participam ca ziarist acreditat la Administraţia Prezidenţială: aniversarea „Revistei 22". Martor întâmplător la discuţia pe care eu am vrut-o confidenţială a fost şi redactorul-şef adjunct al unei publicaţii centrale de prestigiu. Numele ziaristului nu pot să îl fac public pentru că nu i-am cerut acceptul, dar mi-ar fi dificil să fac acest lucru având în vedere că el lucrează la o publicaţie îngăduitoare - aidoma întregului trust de presă din care face parte - cu domnul Băsescu.
În plus, avocaţii preşedintelui României au primit la fel ca şi avocaţii mei, motivarea sentinţei, aşa că avea de unde să se informeze.
Prin urmare, după episoadele descrise anterior se poate observa lesne că şeful statului român nu poate invoca sub absolut nici o formă scuza că nu ştia de prevederile sentinţei.
Trei ani am aşteptat din partea garantului constituţional al statului român orice urmă infimă de bun-simţ şi de preţuire pentru Lege, pentru respectarea prevederilor unei sentinţe judecătoreşti.
Aşa cum era de aşteptat - din partea unui personaj care prin declaraţiile sale îşi arată dispreţul faţă de Justiţie, dar face apel la aceasta numai când îi convine -, nu m-a achitat datoria.
În consecinţă voi apela - cu părere de rău - la ultima cale pe care mi-o pune la dispoziţie legea: executarea silită.
Mai precis, voi bloca toate conturile domnului Băsescu T. şi ale Cotrocenilor, încrezător fiind că breasla executorilor judecătoreşti nu se sperie de şeful statului român, în situaţia în care Excelenţa Sa nu respectă o sentinţă judecătorească definitivă, irevocabilă şi executorie.
Dacă vor ajunge cu salariile neplătite, le cer scuze anticipat salariaţilor Administraţiei Prezidenţiale şi le comunic faptul că vinovatul de această situaţie nu sunt eu, ci Excelenţa Sa Domnul Preşedinte al României, Traian Băsescu.
Acţiunea mea de somare nu are nici o legătură cu evoluţiile din ultimele zile din România, ci cu faptul că pe 30 ianuarie a.c. se împlinesc trei ani de la pronunţarea sentinţei, iar prevederile legale mă împiedică să acţionez pentru recuperarea datoriei după ce acest termen se va fi scurs.
            Cristian OPREA, Cotidianul.ro
                                            ROMÂNIA
                                                     ADMINISTRAŢIA PREZIDENŢIALĂ
                                                                REGISTRATRURA GENERALĂ
                                  Nr. 1080
                                                     Ziua 19 Luna 01 Anul 2012      
Către
                       Administrația Prezidențială
            Băsescu D. Traian, președinte al României
               Bulevardul Geniului nr. 1-3, Sector 6 - Bucuresti - Romania
           Se somează pentru ULTIMA OARĂ numitul Băsescu Dumitru Traian, președinte al României, reclamant în procesul civil ce a făcut obiectul Dosarului Civil numărul 16517/299/2008 care s-a aflat pe rolul Judecătoriei Sectorului 1 – București, în vederea executării benevole a dispozitivului Sentinței Civile - rămasă definitivă și irevocabilă - numărul 1551 din 30.01.2009 a aceleași instanțe.
          Conform dispozițiilor acestei instanțe, reclamantul Băsescu D. Traian a fost condmnat să plătească suma de 1166,20 lei către subsemnatul, pârât în dosarul pe care mi l-a intentat.
          Îi învederez reclamantului Băsescu, la aproape trei ani de la învestirea cu formulă executorie a sentinței definitive și irevocabile, să îmi plătească suma sus-amintită pe adresa redacției Cotidianul.ro, în maximum 72 de ore de la data depunerii prezentei la Administraţia Prezidenţială.
          În cazul în care și după această a cincea somație – după celalalte patru somații publice prin intermediul publicației cotidianul.ro -, pe care a târât-o prin tribunal, refuză să respecte prevederile legii, îl avertizez pe reclamant – care clamează respectarea Justiției - că voi trece la executarea silită prin blocarea conturilor sale și ale instituției în numele căreia m-a adus în fața judecătorilor, Administrația Prezidențială.
          Anexez copia dispozitivului sentinței sus-amintite.
                Cristian OPREA                    
                                                                                   19   ianuarie 2012

Niciun comentariu: