luni, 26 septembrie 2011

TUI TRAVEL"UN MEGA-ESEC "MARCA ELENA UDREA IN TURISM!

O "aripă" a TUI a venit în România, dar nu aduce, ci ia turiști
Un nou mega-eșec "marca" Elena Udrea

 

De un an de zile, Elena Udrea se laudă că va readuce în România marele tour-operator TUI. Un grup al acestui concern a venit în România, dar principala activitate o constituie organizarea de vacanțe în străinătate pentru români. În plus, oficialii TUI au desființat promovarea făcută de Elena Udrea.
Oficial TUI: "Nu am auzit de sloganul brandului turistic al României"
Ministrul Elena Udrea suținea că revenirea marelui tour-operator TUI în România va conduce la creșterea semnificativă a numărului de turiști străini care își vor petrece vacanțele în România. Da, TUI a (re)venit acum în România, dar nu pentru a aduce turiști străini, ci pentru a prelua turiști români dornici de vacanțe în străinătate. Săptămâna trecută, TUI Austria – un segment important al concernului – a încheiat un parteneriat cu grupul Eurolines, parteneriat ce se va axa în principal pe transportarea turiștilor români spre destinații de vacanță din cataloagele TUI.
Cu ocazia prezenței lor la București, oficialii TUI au făcut și o serie de referiri la turismul românesc. Acestea reprezintă o adevărată lovitură de măciucă pentru Elena Udrea și consființește încă un mega eșec în ceea ce privește modul în care fosta consilieră a lui Traian Băsescu gestionează problemele turismului românesc.
"Nu ştiu de acest slogan (Explore The Carpathian Garden – n.a.) pentru că în Austria şi Germania unde trăiesc şi muncesc nu l-am văzut sau auzit niciodată. Poate că acest slogan şi brand turistic este mult mai cunoscut în alte ţări, considerate surse de turişti pentru România", a declarat fără să clipească Klaus Pumpel, CEO-ul grupului TUI Austria, citat de Ziarul Financiar.
Aceste afirmații demontează declarațiile cu care ne aburea pe 25 februarie 2011 Elena Udrea: „Munca depusă de MDRT pentru promovarea României ca destinaţie turistică este mai apreciată în străinătate decât în România. Dovada incontestabilă a acestei realităţi este premiul de excelenţă pe care România l-a primit în cadrul târgului de turism de la München. Germanii au apreciat atât de criticatul în România brand de turism".
Lecții pentru Elena Udrea
"România nu este o destinaţie de vacanţă pe harta nemţilor (...) Austriecii, germanii, francezii sau italieni nu se gândesc la România când vine vorba de destinaţia în care să îşi petreacă vacanţa. Aceasta este realitatea. Dacă vor să meargă la mare, aleg mai repede Turcia sau Grecia, iar când vine vorba de schi, sunt multe alte opţiuni, mai puţin România". Acestea sunt alte afirmații făcute în aceste zile de oficialul TUI Austria.
Iar un coleg de-al său, Harald Krauss – director de distribuție TUI, a fost și el tranșant. "România ar trebui să-și schimbe imaginea negativă pe care o are în afara țării prin acțiuni de promovare care să nu se limiteze doar la spoturi publicitare plătite la TV sau în presa scrisă. Promovarea trebuie să fie mai amplă de atât, oficialii din turism ar trebui să intre în contact cu agențiile de turism din toată lumea pentru a deveni astfel o destinație recomandată chiar de marii tour-operatori de turism străini", a declarat Krauss, citat de site-ul Fin.ro.
Cei doi oficiali TUI Austria nu pot fi suspectați că nu au dreptate. Mai ales că TUI „rulează" annual 30 de milioane de turiști și au tot interesul să câștige noi piețe de desfacere.
Elena Udrea nu a reacționat până acum după aceste declarații. Cunoaștem însă poziția ei față de promovarea pe care o face prin spot-uri tv. "Conceptul spoturilor subliniază valorile României, resursele unice incontestabile, avantajul competitiv de a se putea baza încă pe o natură în mare parte neatinsă şi <>, o resursă rară şi valoroasă pentru viitorii vizitatori. Conceptul creativ al spoturilor pune în valoare moştenirea culturală românească, un mix bogat de influenţe istorice, autenticitate românească şi tradiţional".
Mai trebuie să adăugăm că pentru promovarea „frunzei" s-au alocat milioane de euro. Dar s-au alocat aiurea. De exemplu o sumă consistentă s-a plătit rețelei de posturi tv Eurosport. Numai că spot-urile publicitare (trecem peste faptul că sunt mult sub nivelul spot-urilor turistice ale altor țări) NU sunt vizionate și piața germană, pentru simplul motiv că Eurosport Germania are o politică de publicitate separată de restul rețelei. Iar în concepția Elenei Udrea, Germania este una dintre principalele ținte pentru aducerea de turiști în România.
Telegondolele Elenei Udrea necunoscute în străinătate
Reprezentanții TUI Austria au fost chestionați și în privința aducerii de turiști străini în România. Răspunsurile au fost însă de complezență. „Ne vom axa în special pe pachetele pentru zona Deltei, pe regiunea Dunării şi pe litoral", au spus oficialii TUI. Conform unor surse ale partenerilor români, este vorba de încercarea de aducere a cca 3.000 de turiști germani în 2012, ceea ce nu înseamnă deloc mare lucru. Paradoxal, străinii încă ar mai fi interesați de litoral, dar acesta nu mai face parte din prioritățile de promovare ale MDRT. Mai mult, în cataloagele TUI, nu am regăsit nicio destinație din România. Iar dacă nu te regăsești în aceste cataloage, înseamnă că nu exiști.
O altă afirmație a celor de la TUI spune foarte multe despre ce, cum și unde investește ministerul condus de Elena Udrea în turism. "Nu ştiu nimic despre staţiuni de schi din România".
Reamintim, în acest an statul a investit în jur de 73 de milioane de lei (17 milioane de euro) în 10 proiecte de infrastructură de schi; în 2010 investiția în acest domeniu s-a ridicat la 103 milioane de lei. Însă sume impresionante au fost investite în domenii de schi de interes local, care în general nu doar că nu sunt accesibile turiștilor străini, dar sunt departe de standardele cerute. Să amintim doar de banii pompațI în celebra telegondolă de la Pasul Vâlcan (o fundătură din Valea Jiului, județul Hunedoara – n.a.), unde încă nici nu există o stațiune propriu-zisă.
Alte lovituri încasate de Elena Udrea
*"România e o ţară cu un mare potenţial turistic, dar îi lipseşte un lucru şi anume promovarea. România şi-a schimbat logo-ul. Acum este simplu <>. Dar logo-ul de dinainte mă determina să spun: <> (...) Punctele slabe sunt ca cele din Ucraina şi privesc infrastructura". Aceste afirmații – care nu sunt singulare – au fost făcute săptămâna trecută de unul dintre ziariștii participanții la un congres de turism organizat în România.
*"Dacă hotelierii români nu vor face ceva, nu vor avea oferte speciale, turiştii germani vor alege alte destinaţii, cum ar fi Grecia sau Bulgaria. Nu trebuie să uitam de calitatea serviciilor şi de şcolirea personalului. Câteva cuvinte în engleză spuse de un chelner ar fi ideale" (Jorg Urbschat director de produs pentru Europa de Est în cadrul Rewe Touristil/ITS.)
*"Preţurile sunt decisive în alegerea destinaţiei. Romania încă nu poate fi competitivă. De exemplu, Turcia oferă calitate superioară la preţuri foarte bune" (Tim Grosse, reprezentantul TUI pentru România) – ambele declarații au fost făcute în martie 2011 cu ocazia Târgului de turism de la Berlin.

Niciun comentariu: