luni, 13 februarie 2012

DE CE A REFUZAT FOSTUL PREMIER EMIL BOC SA INSTITUIE CODUL ROSU.DEOARECE PUTIN II PASA DE OAMENI!

De ce a refuzat Guvernul să instituie codul roşu, deşi legea o cerea

Fostul premier Emil Boc a primit din partea prefecţilor atenţionări, care ar fi trebuit să conducă automat la instaurarea alertei de cod roşu. Starea de urgenţă prevedea însă apelul la fondul de urgenţă al Guvernului pentru achiziţionarea de utilaje speciale, iar banii erau de obicei folosiţi de Guvern pentru a oferi bonificaţii primarilor şi prefecţilor din zonele de influenţă ale Puterii. Prefecţii din zonele cele mai afectate s-au luptat cu Guvernul să nu se emită situaţie de cod roşu, pentru că ar fi trebuit să aloce fonduri speciale din partea Prefecturii, bani care la rândul lor aveau destinaţii speciale.
vrancea deschidereOamenii din zonele acoperite de nămeţi au ghinionul că iarna cea mai grea a venit într-un an electoral. Guvernul nu a prevăzut bani speciali pentru alegerile din acest an, banii urmând a se aloca din fondul de urgenţă al Guvernului. Ori, în această situaţie, dacă se dădeau bani pentru deszăpeziri, nu mai erau fonduri de pompat în zonele de interes ale Puterii.
Prefectul de Vrancea a explicat destul de clar că nu este nevoie de cod roşu în judeţul său, dar totuşi MAI va emite stare de urgenţă astăzi în jurul orei 14. Zvonurile politice susţin că prefectul nu a fost încă demis din cauză că Ungureanu nu ştie exact care este puterea fiecăruia în partid şi nu a vrut să acţioneze pripit.

Iată condiţiile de cod roşu, prevăzute expres în Ordinul nr. 823, din 15 august 2006:

art. 2 - Cod Rosu:
a) sunt aşteptate căderi importante de zăpadă sau depuneri masive de polei, ce pot afecta grav activităţile umane şi viaţa economică;
b) circulaţia riscă să devină rapid impracticabilă în întreaga reţea (rutieră, feroviară şi maritimă);
c) distrugeri importante pot afecta reţelele de electricitate şi de telefonie, timp de mai multe zile;
d) există posibilitatea producerii de perturbări foarte grave ale transportului aerian şi feroviar.

Niciun comentariu: