Tunurile Romstrade şi Blue Air
În loc să îl bage la zdup, aşa cum îi promitea, PDL îl îmbogăţeşte pe Nelu Iordache
Aici sunt banii dumneavoastră!
Elena Udrea face cadou patronului de la Romstrade un contract de 180 milioane euro.
Fonfleurile ministrului Dezvoltării şi Turismului despre atragerea de fonduri europene nu mai pot fi crezute nici măcar de cei mai naivi dintre naivi! Cum să mai pui preţ pe declaraţiile Elenei Udrea când, printre două gogoşi despre fondurile europene, ea semnează contracte de sute de milioane de euro din bani de la bugetul de stat pentru asfaltangiii regimului Băsescu-PDL?!
Cel mai recent şi mai scandalos exemplu de acest fel datează din 18 octombrie 2010, atunci când ministerul Elenei Udrea a atribuit prin încredinţare directă un contract în valoare de 781.492.374 de lei, fără TVA (180 de milioane de euro), firmei Romstrade, pentru "proiectare şi execuţie lucrări de modernizare şi reabilitare a drumurilor judeţene şi de interes local din judeţele Prahova, Giurgiu şi Ilfov". Nu trebuie uitat că această sumă colosală de 180 de milioane de euro pe care Udrea i-a făcut-o cadou lui Nelu Iordache pentru trei drumuri amărâte este alocată de la bugetul de stat. Cu alte cuvinte, din banii noştri, ai tuturor.
Reamintim că Romstrade aparţine unui prieten al regimului Băsescu-PDL. Este vorba despre afaceristul giurgiuvean Nelu Iordache, cel care deţine şi firma de transport aerian low-cost Blue Air. Cotidianul.ro a scris pe larg despre tunurile lui Iordache date în toate guvernările din 2004 până în prezent.
Iordache nu se află la prima colaborare cu Elena Udrea. Firma de taxi aerian care aparţine patronului de la Romstrade îi asigură ministresei de la Dezvoltare transportul cu elicopterul în plimbările acesteia prin ţară. Fireşte, Ministerul Dezvoltării plăteşte cu bani grei firma lui Nelu Iordache pentru serviciile de transport aerian prestate pentru Udrea.
Proprietarul Romstrade şi al Blue Air are o relaţie fructuoasă şi cu Teodor Baconschi, ministrul Afacerilor Externe. Repatrierea forţată a romilor din Franţa a fost o oportunitate bine ţintită de Nelu Iordache. Guvernul României a plătit via Ministerul de Externe firmei Blue Air, pentru cele 4 transporturi de romi, de până acum, din Franţa, aproximativ 830.000 euro. Trebuie precizat că nu s-a organizat licitaţie pentru acest contract, ci a fost acordat prin negociere directă. Mai mult, guvernul Boc a bătut palma cu Nelu Iordache şi pentru transportul romilor din Italia, a căror repatriere abuzivă va începe de luna viitoare. Acest contract a adus în conturile Blue Air suma de 1,1 milioane euro.
Baconschi a sprijinit nu doar afacerile din ţară ale lui Iordache, ci şi pe cele din străinătate. La cererea formulată de omul de afaceri anul trecut, Ministerul Afacerilor Externe a demarat de urgenţă formalităţile de deschidere a unui consulat românesc la Erbil, în Kurdistanul irakian. În această regiune autonomă din Irak, Iordache construieşte cu firma sa, Romstrade, o bucată de 35 de kilometri de autostradă.
"Atragem fonduri europene, atragem fonduri europene", asta predică toată ziua Udrea, Boc&Comp., în timp ce tot ei anunţă că bugetul de stat e atât de gol încât trebuie să comasăm alegerile pentru a face o economie de 23 milioane euro. Cât înseamnă 23 milioane de euro? A şaptea parte din contractul de 180 milioane euro pe care Nelu Iordache l-a primit de la ministerul Elenei Udrea.
Să trăiţi bine!
Cel mai recent şi mai scandalos exemplu de acest fel datează din 18 octombrie 2010, atunci când ministerul Elenei Udrea a atribuit prin încredinţare directă un contract în valoare de 781.492.374 de lei, fără TVA (180 de milioane de euro), firmei Romstrade, pentru "proiectare şi execuţie lucrări de modernizare şi reabilitare a drumurilor judeţene şi de interes local din judeţele Prahova, Giurgiu şi Ilfov". Nu trebuie uitat că această sumă colosală de 180 de milioane de euro pe care Udrea i-a făcut-o cadou lui Nelu Iordache pentru trei drumuri amărâte este alocată de la bugetul de stat. Cu alte cuvinte, din banii noştri, ai tuturor.
Reamintim că Romstrade aparţine unui prieten al regimului Băsescu-PDL. Este vorba despre afaceristul giurgiuvean Nelu Iordache, cel care deţine şi firma de transport aerian low-cost Blue Air. Cotidianul.ro a scris pe larg despre tunurile lui Iordache date în toate guvernările din 2004 până în prezent.
Iordache nu se află la prima colaborare cu Elena Udrea. Firma de taxi aerian care aparţine patronului de la Romstrade îi asigură ministresei de la Dezvoltare transportul cu elicopterul în plimbările acesteia prin ţară. Fireşte, Ministerul Dezvoltării plăteşte cu bani grei firma lui Nelu Iordache pentru serviciile de transport aerian prestate pentru Udrea.
Proprietarul Romstrade şi al Blue Air are o relaţie fructuoasă şi cu Teodor Baconschi, ministrul Afacerilor Externe. Repatrierea forţată a romilor din Franţa a fost o oportunitate bine ţintită de Nelu Iordache. Guvernul României a plătit via Ministerul de Externe firmei Blue Air, pentru cele 4 transporturi de romi, de până acum, din Franţa, aproximativ 830.000 euro. Trebuie precizat că nu s-a organizat licitaţie pentru acest contract, ci a fost acordat prin negociere directă. Mai mult, guvernul Boc a bătut palma cu Nelu Iordache şi pentru transportul romilor din Italia, a căror repatriere abuzivă va începe de luna viitoare. Acest contract a adus în conturile Blue Air suma de 1,1 milioane euro.
Baconschi a sprijinit nu doar afacerile din ţară ale lui Iordache, ci şi pe cele din străinătate. La cererea formulată de omul de afaceri anul trecut, Ministerul Afacerilor Externe a demarat de urgenţă formalităţile de deschidere a unui consulat românesc la Erbil, în Kurdistanul irakian. În această regiune autonomă din Irak, Iordache construieşte cu firma sa, Romstrade, o bucată de 35 de kilometri de autostradă.
"Atragem fonduri europene, atragem fonduri europene", asta predică toată ziua Udrea, Boc&Comp., în timp ce tot ei anunţă că bugetul de stat e atât de gol încât trebuie să comasăm alegerile pentru a face o economie de 23 milioane euro. Cât înseamnă 23 milioane de euro? A şaptea parte din contractul de 180 milioane euro pe care Nelu Iordache l-a primit de la ministerul Elenei Udrea.
Să trăiţi bine!
Ipocrizia actualei puteri iese încă o dată la suprafaţă. Atunci când regii asfaltului aparţineau "lui Mitrea sau lui Orban*, erau buni de dat pe mâna DNA. Atunci când însă au ajuns pedeliştii la guvernare, aceiaşi asfaltatori s-au transformat brusc din posibili infractori în oameni de afaceri serioşi demni să primească alte zeci de milioane de euro, pentru nişte drumuri pe care probabil doar strănepoţii noştri vor apuca să meargă.
În timpul campaniei electorale din toamna lui 2008, Radu Berceanu făcea turul televiziunilor pentru a vorbi despre zecile de contracte acordate preferenţial de Ludovic Orban, la vremea aceea încă ministru al Transporturilor în guvernul Tăriceanu. "Nelu Iordache şi Ludovic Orban vor ajunge la DNA a doua zi după ce noi (n.red. PDL) vom intra în Ministerul Transporturilor. Acolo s-au întâmplat numai nenorociri*, se lamenta non-stop Berceanu. Din date oficiale reieşea cât se poate de clar că în cei patru ani de guvernare Tăriceanu valoarea totală a contractelor primite de Nelu Iordache de la Ministerul Transporturilor a fost de aproximativ 80 de milioane euro.
Pe sfârşit de mandat, Ludovic Orban supervizase mai multe licitaţii cu dedicaţie pentru bunul său prieten Nelu Iordache, patronul firmelor Romstrade şi Blue Air. Radu Berceanu ameninţa că va trimite documentele incriminatoare la DNA pentru a li se întocmi dosare penale lui Iordache şi lui Orban. Ba chiar pe patronul lui Romstrade şi al Blue Air, Berceanu îl ameninţa cu blocarea conturilor pentru imensele datorii pe care omul de afaceri le avea la bugetul de stat.
În loc de dosare grele la DNA, blocări de conturi şi alte cazne, ce credeţi că s-a întâmplat? Exact ce era de aşteptat: Nelu Iordache a trecut cu arme şi bagaje din ograda PNL în curtea primitoare a PDL. Şi atât de bine a fost primit de pedelişti încât niciun dosar nu i-a mai tulburat somnul, ba chiar conturile i-au crescut de trei ori mai mult decât în guvernarea liberală.
Dacă ne amintim cum se hlizeau Radu Berceanu şi Emil Boc cu Nelu Iordache, anul trecut în noiembrie, la inaugurarea şoselei de centură Adunaţii-Copăceni, pe drumul Bucureşti-Giurgiu (lucrare realizată de Romstrade), atunci avem tabloul complet a ceea ce înseamnă clientela transpartinică.
Fostul ministru al Transporturilor ar putea veni să spună că lucrarea de la Adunaţii-Copăceni fusese atribuită, ca şi multe altele, de liberalul Ludovic Orban, şi că el, Radu Berceanu, nu i-a acordat niciodată vreun contract lui Iordache de la Romstrade. Ba bine că nu! Berceanu şi PDL i-au acordat nu doar un contract lui Nelu Iordache, ci vreo zece. Şi nu doar pentru firma de construcţii de drumuri, ci şi pentru aceea de transport aerian.
Cu doar o lună înainte de a fi remaniat, Radu Berceanu şi-a pus semnătura pe un act adiţional la "contractul de proiectare şi execuţie nr. 81/24.07.2007, pentru fluidizarea traficului pe D.N.1 între km 8+100 şi 17+100 şi centura rutieră în zona de nord a municipiului Bucureşti*.
Actul adiţional prevede suplimentarea cu 1,3 milioane euro a contractului pentru Romstrade, pentru execuţia a 9 kilometri de centură. Contractul iniţial fusese atribuit în 7 iulie 2010, iar actul adiţional a fost semnat de Radu Berceanu în 16 august. Valoarea totală a contractului este de 15.305.065 de lei, fără TVA, însemnând aproximativ 3,7 milioane euro.
Şi ăsta nu e singurul contract acordat de "incoruptibilul" Berceanu lui Nelu Iordache. E doar ultimul dintr-un lung şi bănos şir de contracte date de Ministerul Transporturilor în ultimul an şi jumătate firmei lui Nelu Iordache.
În luna februarie a acestui an, Iordache a mai primit un contract în valoare de 121.907.663 lei, fără TVA (circa 29 milioane euro) pentru "întreţinerea multianuală a autostrăzii A2, Bucureşti - Cernavodă, km 9+500 – km 160+980*.
La sfârşitul lui 2009, mai exact în 23 decembrie, ministerul condus de Radu Berceanu i-a acordat firmei lui Nelu Iordache, Romstrade, un contract în valoare de 74.488.412 lei (17,7 milioane euro) pentru "reabilitarea drumului judeţean DJ151, km 45+810- 126+712, lim judeţului Mureş- judeţului Bistriţa-Năsăud*.
În mai 2009, Berceanu a dat firmei Romstrade un contract de 8.384.615 lei, fără TVA (2 milioane euro), pentru "fluidizarea traficului pe D.N. 1, între km 8+100 – km 17+100 şi centura de nord a municipiului Bucureşti – obiectiv 5b*.
La un simplu calcul observăm că, doar într-un an şi jumătate, societatea Romstrade deţinută de Nelu Iordache a încasat 52,4 milioane euro. Chipurile pentru a construi autostrăzi şi drumuri civilizate pe care să putem circula în siguranţă. Şi cum zilnic putem constata că circulăm pe şosele care arată ca în lumea a treia, atunci ce rost mai are să ne întrebăm unde se duc de fapt aceste zeci şi sute de milioane de euro.
Mai trebuie subliniat că firma lui Nelu Iordache, Romstrade, a înregistrat un profit de 31,6 milioane euro în 2009, dublu faţă de 2008. Cifra de afaceri a fost de 268 de milioane de euro, cea mai mare a firmelor de profil din România.
Afaceri bune şi cu PSD, în vremuri pedeliste
Tot în guvernarea Boc în 2009, şi tot domeniul transporturilor, dar de data asta cu firma de transport aerian Blue Air, Nelu Iordache a făcut o afacere avantajoasă. Numai că de data asta în ciorbă era amestecată mai mult partea pesedistă a guvernării Boc I. În 18 februarie 2009, preşedintele Consiliului Judeţean Bacău, pesedistul Dragoş Benea, şi-a pus semnătura pe actul de concesiune pe 34 de ani a Aeroportului Internaţional "George Enescu" din Bacău către firma Blue Air. Societatea lui Iordache se angaja să investească suma de 45 de milioane euro în renovarea şi redotarea aeroportului. Ce s-a întâmplat într-un an şi jumătate de când Nelu Iordache a primit practic pe gratis acest aeroport de la omul de casă al lui Viorel Hrebenciuc? Absolut nimic, investiţiile promise de Iordache abia dacă se observă. În schimb, datoriile Blue Air la bugetul local au depăşit doar în primul trimestru al anului 2010 suma de 14,25 milioane lei (3,3 milioane euro), iar datoriile neachitate la diverşi furnizori din Bacău se ridică la valoarea de 6 miliarde de lei vechi.
Încrengătura Nelu Iordache-Elena Udrea-Teodor Baconschi
Să nu creadă cineva că afaceristul fost liberal, acum prieten la cataramă cu pedeliştii, şi-a sporit averea în ultimul an şi jumătate doar din turnarea asfaltului pe nişte drumuri care tot stricate sunt. Nelu Iordache e şi proprietarul Blue Air, o prosperă companie aeriană low-cost.
De la începutul guvernării Băsescu-Boc, afacerile Blue Air au înflorit de-a dreptul. Atât de bine îi merg şi afacerile cu transportul aerian lui Iordache încât în vara trecută, în plină recesiune economică, acesta a anunţat că a lansat o comandă pentru achiziţionarea de aeronave de peste un miliard de dolari, cea mai mare din istoria pieţei româneşti. "Cumpărăm de la Boeing zece noi avioane, ce ar urma să fie livrate în următorii patru ani. Decizia am luat-o pentru că piaţa o cere şi face parte din planul nostru de dezvoltare", spunea Iordache în iulie 2009.
Chiar la începutul lui septembrie 2009, Nelu Iordache declara într-o publicaţie financiară că este oarecum nemulţumit de faptul că profitul net al Blue Air pe 2009 a fost de doar 1,7 milioane euro. În ciuda acestor declaraţii, omul de afaceri din Adunaţii-Copăceni are toate motivele să se bucure întrucât businessurile făcute în 2010 de compania sa aeriană cu onor guvernul Boc vor produce un profit mult mai mare decât cel din anul anterior.
De exemplu, repatrierea forţată a romilor este o oportunitate bine ţintită de Nelu Iordache. Guvernul României a plătit via Ministerul de Externe firmei Blue Air, pentru cele 4 transporturi de romi, de până acum, din Franţa, aproximativ 830.000 euro. Trebuie precizat că nu s-a organizat licitaţie pentru acest contract, ci a fost acordat prin negociere directă. Mai mult, guvernul Boc a bătut palma cu Nelu Iordache şi pentru transportul romilor din Italia, a căror repatriere abuzivă va începe de luna viitoare. Acest nou contract va aduce în conturile Blue Air suma de 1,1 milioane euro. Existenţa contractelor între guvern şi Blue Air a mai fost confirmată într-o conferinţă de presă, în urmă cu două săptămâni, de senatorul PSD Titus Corlăţean, preşedintele Comisiei de Politică Externă din Senat.
Afacerile lui Iordache cu guvernul Băsescu-Boc sunt extinse şi la nivelul Ministerului Dezvoltării. Ziarul „Puterea" arăta chiar săptămâna trecută cât costă deplasările Elenei Udrea cu un taxi-elicopter care aparţine firmei Direct Aero Services, o divizie a grupului Blue Air. Jurnaliştii de la „Puterea" au contactat firma lui Nelu Iordache şi au aflat că un zbor cu elicopterul YR-ECI cu care se deplasează ministrul Elena Udrea costă 1.100 euro fără TVA şi fără taxele de aeroport. Tot în acest ziar s-a demonstrat cu fotografii şi date exacte că Udrea se deplasează săptămânal cu taxi-elicopterul de la firma lui Iordache. La ministerul condus de Elena Udrea toată lumea a refuzat să dea vreo explicaţie cu privire la plata acestor zboruri cu elicopterul.
Atât de bine merg treburile între guvernarea portocalie şi firmele lui Nelu Iordache încât la cererea formulată de omul de afaceri în decembrie 2009, Ministerul Afacerilor a demarat formalităţile de deschidere a unui consulat românesc la Erbil, în Kurdistanul irakian. În această regiune autonomă din Irak, Iordache construieşte cu firma sa, Romstrade, o bucată de 35 de kilometri de autostradă. Având în vedere că lucrările Romstrade vor demara în 15 octombrie, probabil că MAE va urgenta deschiderea consulatului din Kurdistanul irakian, îndeplinind astfel solicitarea lui Iordache de a primi sprijinul diplomaţiei române în acea zonă încă afectată de război.
În timpul campaniei electorale din toamna lui 2008, Radu Berceanu făcea turul televiziunilor pentru a vorbi despre zecile de contracte acordate preferenţial de Ludovic Orban, la vremea aceea încă ministru al Transporturilor în guvernul Tăriceanu. "Nelu Iordache şi Ludovic Orban vor ajunge la DNA a doua zi după ce noi (n.red. PDL) vom intra în Ministerul Transporturilor. Acolo s-au întâmplat numai nenorociri*, se lamenta non-stop Berceanu. Din date oficiale reieşea cât se poate de clar că în cei patru ani de guvernare Tăriceanu valoarea totală a contractelor primite de Nelu Iordache de la Ministerul Transporturilor a fost de aproximativ 80 de milioane euro.
Pe sfârşit de mandat, Ludovic Orban supervizase mai multe licitaţii cu dedicaţie pentru bunul său prieten Nelu Iordache, patronul firmelor Romstrade şi Blue Air. Radu Berceanu ameninţa că va trimite documentele incriminatoare la DNA pentru a li se întocmi dosare penale lui Iordache şi lui Orban. Ba chiar pe patronul lui Romstrade şi al Blue Air, Berceanu îl ameninţa cu blocarea conturilor pentru imensele datorii pe care omul de afaceri le avea la bugetul de stat.
În loc de dosare grele la DNA, blocări de conturi şi alte cazne, ce credeţi că s-a întâmplat? Exact ce era de aşteptat: Nelu Iordache a trecut cu arme şi bagaje din ograda PNL în curtea primitoare a PDL. Şi atât de bine a fost primit de pedelişti încât niciun dosar nu i-a mai tulburat somnul, ba chiar conturile i-au crescut de trei ori mai mult decât în guvernarea liberală.
Dacă ne amintim cum se hlizeau Radu Berceanu şi Emil Boc cu Nelu Iordache, anul trecut în noiembrie, la inaugurarea şoselei de centură Adunaţii-Copăceni, pe drumul Bucureşti-Giurgiu (lucrare realizată de Romstrade), atunci avem tabloul complet a ceea ce înseamnă clientela transpartinică.
Fostul ministru al Transporturilor ar putea veni să spună că lucrarea de la Adunaţii-Copăceni fusese atribuită, ca şi multe altele, de liberalul Ludovic Orban, şi că el, Radu Berceanu, nu i-a acordat niciodată vreun contract lui Iordache de la Romstrade. Ba bine că nu! Berceanu şi PDL i-au acordat nu doar un contract lui Nelu Iordache, ci vreo zece. Şi nu doar pentru firma de construcţii de drumuri, ci şi pentru aceea de transport aerian.
Cu doar o lună înainte de a fi remaniat, Radu Berceanu şi-a pus semnătura pe un act adiţional la "contractul de proiectare şi execuţie nr. 81/24.07.2007, pentru fluidizarea traficului pe D.N.1 între km 8+100 şi 17+100 şi centura rutieră în zona de nord a municipiului Bucureşti*.
Actul adiţional prevede suplimentarea cu 1,3 milioane euro a contractului pentru Romstrade, pentru execuţia a 9 kilometri de centură. Contractul iniţial fusese atribuit în 7 iulie 2010, iar actul adiţional a fost semnat de Radu Berceanu în 16 august. Valoarea totală a contractului este de 15.305.065 de lei, fără TVA, însemnând aproximativ 3,7 milioane euro.
Şi ăsta nu e singurul contract acordat de "incoruptibilul" Berceanu lui Nelu Iordache. E doar ultimul dintr-un lung şi bănos şir de contracte date de Ministerul Transporturilor în ultimul an şi jumătate firmei lui Nelu Iordache.
În luna februarie a acestui an, Iordache a mai primit un contract în valoare de 121.907.663 lei, fără TVA (circa 29 milioane euro) pentru "întreţinerea multianuală a autostrăzii A2, Bucureşti - Cernavodă, km 9+500 – km 160+980*.
La sfârşitul lui 2009, mai exact în 23 decembrie, ministerul condus de Radu Berceanu i-a acordat firmei lui Nelu Iordache, Romstrade, un contract în valoare de 74.488.412 lei (17,7 milioane euro) pentru "reabilitarea drumului judeţean DJ151, km 45+810- 126+712, lim judeţului Mureş- judeţului Bistriţa-Năsăud*.
În mai 2009, Berceanu a dat firmei Romstrade un contract de 8.384.615 lei, fără TVA (2 milioane euro), pentru "fluidizarea traficului pe D.N. 1, între km 8+100 – km 17+100 şi centura de nord a municipiului Bucureşti – obiectiv 5b*.
La un simplu calcul observăm că, doar într-un an şi jumătate, societatea Romstrade deţinută de Nelu Iordache a încasat 52,4 milioane euro. Chipurile pentru a construi autostrăzi şi drumuri civilizate pe care să putem circula în siguranţă. Şi cum zilnic putem constata că circulăm pe şosele care arată ca în lumea a treia, atunci ce rost mai are să ne întrebăm unde se duc de fapt aceste zeci şi sute de milioane de euro.
Mai trebuie subliniat că firma lui Nelu Iordache, Romstrade, a înregistrat un profit de 31,6 milioane euro în 2009, dublu faţă de 2008. Cifra de afaceri a fost de 268 de milioane de euro, cea mai mare a firmelor de profil din România.
Afaceri bune şi cu PSD, în vremuri pedeliste
Tot în guvernarea Boc în 2009, şi tot domeniul transporturilor, dar de data asta cu firma de transport aerian Blue Air, Nelu Iordache a făcut o afacere avantajoasă. Numai că de data asta în ciorbă era amestecată mai mult partea pesedistă a guvernării Boc I. În 18 februarie 2009, preşedintele Consiliului Judeţean Bacău, pesedistul Dragoş Benea, şi-a pus semnătura pe actul de concesiune pe 34 de ani a Aeroportului Internaţional "George Enescu" din Bacău către firma Blue Air. Societatea lui Iordache se angaja să investească suma de 45 de milioane euro în renovarea şi redotarea aeroportului. Ce s-a întâmplat într-un an şi jumătate de când Nelu Iordache a primit practic pe gratis acest aeroport de la omul de casă al lui Viorel Hrebenciuc? Absolut nimic, investiţiile promise de Iordache abia dacă se observă. În schimb, datoriile Blue Air la bugetul local au depăşit doar în primul trimestru al anului 2010 suma de 14,25 milioane lei (3,3 milioane euro), iar datoriile neachitate la diverşi furnizori din Bacău se ridică la valoarea de 6 miliarde de lei vechi.
Încrengătura Nelu Iordache-Elena Udrea-Teodor Baconschi
Să nu creadă cineva că afaceristul fost liberal, acum prieten la cataramă cu pedeliştii, şi-a sporit averea în ultimul an şi jumătate doar din turnarea asfaltului pe nişte drumuri care tot stricate sunt. Nelu Iordache e şi proprietarul Blue Air, o prosperă companie aeriană low-cost.
De la începutul guvernării Băsescu-Boc, afacerile Blue Air au înflorit de-a dreptul. Atât de bine îi merg şi afacerile cu transportul aerian lui Iordache încât în vara trecută, în plină recesiune economică, acesta a anunţat că a lansat o comandă pentru achiziţionarea de aeronave de peste un miliard de dolari, cea mai mare din istoria pieţei româneşti. "Cumpărăm de la Boeing zece noi avioane, ce ar urma să fie livrate în următorii patru ani. Decizia am luat-o pentru că piaţa o cere şi face parte din planul nostru de dezvoltare", spunea Iordache în iulie 2009.
Chiar la începutul lui septembrie 2009, Nelu Iordache declara într-o publicaţie financiară că este oarecum nemulţumit de faptul că profitul net al Blue Air pe 2009 a fost de doar 1,7 milioane euro. În ciuda acestor declaraţii, omul de afaceri din Adunaţii-Copăceni are toate motivele să se bucure întrucât businessurile făcute în 2010 de compania sa aeriană cu onor guvernul Boc vor produce un profit mult mai mare decât cel din anul anterior.
De exemplu, repatrierea forţată a romilor este o oportunitate bine ţintită de Nelu Iordache. Guvernul României a plătit via Ministerul de Externe firmei Blue Air, pentru cele 4 transporturi de romi, de până acum, din Franţa, aproximativ 830.000 euro. Trebuie precizat că nu s-a organizat licitaţie pentru acest contract, ci a fost acordat prin negociere directă. Mai mult, guvernul Boc a bătut palma cu Nelu Iordache şi pentru transportul romilor din Italia, a căror repatriere abuzivă va începe de luna viitoare. Acest nou contract va aduce în conturile Blue Air suma de 1,1 milioane euro. Existenţa contractelor între guvern şi Blue Air a mai fost confirmată într-o conferinţă de presă, în urmă cu două săptămâni, de senatorul PSD Titus Corlăţean, preşedintele Comisiei de Politică Externă din Senat.
Afacerile lui Iordache cu guvernul Băsescu-Boc sunt extinse şi la nivelul Ministerului Dezvoltării. Ziarul „Puterea" arăta chiar săptămâna trecută cât costă deplasările Elenei Udrea cu un taxi-elicopter care aparţine firmei Direct Aero Services, o divizie a grupului Blue Air. Jurnaliştii de la „Puterea" au contactat firma lui Nelu Iordache şi au aflat că un zbor cu elicopterul YR-ECI cu care se deplasează ministrul Elena Udrea costă 1.100 euro fără TVA şi fără taxele de aeroport. Tot în acest ziar s-a demonstrat cu fotografii şi date exacte că Udrea se deplasează săptămânal cu taxi-elicopterul de la firma lui Iordache. La ministerul condus de Elena Udrea toată lumea a refuzat să dea vreo explicaţie cu privire la plata acestor zboruri cu elicopterul.
Atât de bine merg treburile între guvernarea portocalie şi firmele lui Nelu Iordache încât la cererea formulată de omul de afaceri în decembrie 2009, Ministerul Afacerilor a demarat formalităţile de deschidere a unui consulat românesc la Erbil, în Kurdistanul irakian. În această regiune autonomă din Irak, Iordache construieşte cu firma sa, Romstrade, o bucată de 35 de kilometri de autostradă. Având în vedere că lucrările Romstrade vor demara în 15 octombrie, probabil că MAE va urgenta deschiderea consulatului din Kurdistanul irakian, îndeplinind astfel solicitarea lui Iordache de a primi sprijinul diplomaţiei române în acea zonă încă afectată de război.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu