marți, 13 noiembrie 2012

DEMISUL PENAL TRAIAN BASESCU MINTE DIN NOU:"NU-L CUNOSTEAM PE SORIN BLEJNAR!"


Şeful Statului a declarat astăzi într-o conferinţă de presă de la Palatul Cotroceni, că el chiar nu îl cunoştea pe Sorin Blejnar, fostul şef al ANAF, la momentul când a fost întrebat, în martie 2011, într-o emisiune televizată, dacă îl cunoaşte pe acesta, cu toate că vorbise de nenumărate ori cu Blejnar la telefon.
“Dar asta nu înseamnă că îl cunosc, omul ăsta nu a fost în partid, nu am legătură cu el. Sigur, l-am chemat la un CSAT. Habar nu am avut cine e şeful ANAF, că au fost mai mulţi şefi de instituţii chemaţi şi au stat în rândul doi şi trei. Abia pe urmă am avut o discuţie la Cotroceni, pe o temă tot aşa, legată de evaziunea fiscală. Deci îmi menţin punctul de vedere că la momentul la care am spus «nu-l cunosc» chiar nu ştiam cine e Blejnar; încă nu era aşa de mediatizat”, a afirmat Băsescu. Preşedintele a răspuns astfel unei întrebări de ce a declarat în martie 2011 că nu îl cunoaşte pe Sorin Blejnar în condiţiile în care a vorbit la telefon cu acesta în septembrie 2010, potrivit stenogramelor publicate în urmă cu o lună. “Ştiu că este un mare interes pentru implicarea mea în campanie la Antena 3, vă pot spune că a cunoaşte un om înseamnă să-l ştii, eu am vorbit la telefon şi vorbesc cu toţi demnitarii statului român, inclusiv acum, de când sunt în coabitare. Cum credeţi că nu aş vorbi cu ministrul de Finanţe? Cum credeţi că nu vorbesc cu ministrul Apărării? Dar chiar alaltăieri, nu, înainte de weekend, am solicitat ministrului de Finanţe o situaţie cu restituirile de TVA pe 2010, 2011 şi anul ăsta. Pentru că vreau să ştiu cât din TVA-ul plătit este reîntors”, a mai argumentat Băsescu. Traian Băsescu a fost interceptat, în septembrie 2010, în timp ce primea informări de la Sorin Blejnar, discuţia aflându-se în dosarul în care fostul şef al ANAF a fost trimis în judecată de procurorii DIICOT pentru favorizarea infractorului, potrivit unei stenograme publicate de întreaga presă din România. Administraţia prezidenţială a recunoscut autenticitatea celor trei stenograme.

Niciun comentariu: