sâmbătă, 28 iulie 2012

TRAIAN BASESCU LA BANCOREX TV JUSTIFICA CA O DAMA DE COMPANIE BOICOTUL REFERENDUMULUI!


La mai puţin de un pas de corecta trimitere în lada cu gunoaie a Istoriei României, Băsescu T. s-a smiorcăit ca o paţachină de port, într-o emisiune la B 1 TV, pe al cărei fondator nu îl consideră puşcăriabil şi nici mogul. A fost găzuit de un prieten de-ai săi, unul care l-a reevaluat, mai din 2009 încoace. Din năclăirea de vorbe emisă de neferictul care s-a aflat în fruntea statului român, redăm câteva: "Mă bucur că m-aţi invitat pentru ultima emisiune din campanie. Emisiunea va intra oricum în istorie, fie ca ultima în care sunt în funcţie, fie ca emisiunea care m-a adus pentru a 4-a oară la Cotroceni. După ce toată lumea credea că ne-am luat drumul bun, ne-am trezit cu o lovitură de stat. Eu în seara asta nu m-am adresat numai simpatizanţilor mei, ci tuturor românilor. Singurii care ne pot salva eticheta de stat şubred sunt românii. Niciodată din 90 până acum, prestigiul României nu a stat în mâna românilor cum stă pe 29. Cred că nu aveţi dubii că primul impuls a fost OK, la război ca la război, e în temperamentul meu. Pe urmă mi-am dat seama că nu ăsta e drumul la referendumul cu prag. Apoi am învăţat deosebirea dintre un referendum cu prag şi unul fără prag obligatoriu. În 2007 a fost fără prag, atunci bătălia a fost pe participare, acum e pe neparticipare. În al doilea rând, nu eu i-am chemat pe români la vot, ci 256 de parlamentari care au considerat că pentru apune mâna pe justiţie trebuie să-l îndepărteze pe preşedinte. Dincolo de mecanismul acesta pe care şi eu l-am învăţat acum, mai e o realitatea: referendumul din 29 nu mai este despre Băsescu, este despre România. România n-a mai fost aşa demult în atenţia presei de peste Ocean şi din Europa de la Mineriadă, ceea ce e un semnal de mare gravitate, dacă o lovitură politică de acest tip a intrat în atenţia celor mai mari ziare şi politicieni. Eu pe 29 iulie pot pleca liniştit pentru că nu mai am ambiţii, am o singură dorinţă: să nu intre România într-o situaţie extrem de dificilă.Şansa României de a merge înainte este respingerea populaţiei a loviturii de stat prin neprezentare sau, dacă populaţia agreează modul în care au fost decapitate instituţile statului, mai avem de învăţat democraţie. Nu se validează referendumul, înseamnă că românii n-au vrut ce au vrut 256 de parlamentari. Important este ca românii să respingă validarea acestei acţiuni. Eu mă aşez pe lege, pentru mine este corect ce scrie în lege. Ar fi cel mai ticălos act să spun că nu sunt mulţumit de procente. Ponta şi Antonescu să înţeleagă că nu mai pot avea Puterea absolută, aşa a fost pe vremea lui Iliescu. Am întrebat foarte mulţi înţelepţi, şi policitieni şi analişti, vă întreb şi pe dumneavoatră: eu sunt un preşedinte suspendat. Puteţi să-mi spuneţi ce articol din Constituţie am încălcat eu să fiu suspendat? Eu nu găsesc articolul din Constituţie. Am învăţat din mandatul celălalt povestea cu coabitarea, de aceea nu am ezitat să pun mandatul de premier în mâna Opoziţiei, pentru că mai făcusem un exerciţiu: pusesem în funcţii importante oameni din Opoziţie. Am considerat această coabitare foarte reuşită, aşa că mi-am spus de ce aş risca o criză politică şi de ce n-aş lua exemplul bun de la serviciile de informaţii? Opoziţia a fost mai nepregătită pentru exerciţiu, au pus deasupra interesele politice. Ei nu mai au ce să facă decât să recunoască rezultatul referendumului. Eu nu consider că tot "nedusul" la vot înseamnă "nu". Apelul meu către primari - să nu mai adune buletine, o să intre amârâţii în puşcărie pentru că au primit instrucţiuni de la un Dragnea sau mai ştiu eu cine. Parcă vor cu tot dinadinsul să fie prinşi şi li se va întâmpla dacă nu se potolesc. Sunt consivns că toate instituţiile astea sunt în alertă de gradul zero. Obiectivul meu e ca oamenii să creadă că ceea ce le spun: e în favoarea României, nu a mea. Eu spun acest lucru nu numai simpatizanţilor mei, ci şi opozanţilor din USL: dacă nu participă arată că resping actele nedemocratice ale majorităţii parlamentare, este vorba de o acţiune care să protejeze România de lovitura de stat. Eu ştiu că românii vor să măp sancţioneze dar eu le spun, asta este situaţia, nu pe mine mă sancţionaţi, ci România. Aş fi vrut să putem restabili funcţionarea statului şi să punem capăt crizei politice în alt mod, care să fie şi în avantajul meu. Le spun românilor că de modul cum ei vor acţiona la chemarea mea depinde modul în care este văzută România. O Românie cu un electorat mai matur decât majoritatea parlamentar este ceea ce partenerii noştri europeni aşteaptă să vadă. INS are o eşantionare de circa 3.000 secţii de votare, pe o structură stabilită de ei ca să reprezinte întreaga populaţie precum şi organizarea administrativă, iar din două în două ore sau din trei în trei ore se va face raportarea prezenţei la urne la nivel naţional. BEC face o raportare care este dată de statistică din acest eşantion. Sigur, la sfârşit se poate constata că sunt 1-2 procente mai puţin. La ultimele alegeri prezidenţşiale, diferenţa a fost de sub 1%. Important este numărarea voturilor. PDL are un singur reprezentant la secţiile de votare, ceilalţi vor avea 6. Pentru vot multiplu se dau de la 2 la 5 ani de închisoare. Există un sistem de raportare pe car ePDL îl are din fiecare secţie de votare. Tot Occidentul a înţeles că este un referendum crucial despre democraţie şi nu despre Traian Băsescu. Un mod de fraudare a prezenţei la vot este introducerea de pachete de voturi. Dragnea parcă dădea ordine ca în cursul zilei să fie introduse pachete de către 10-15 să fie introduse, indiferent dacă cu Da sau Nu. Şi voturile nule contează la prezenţă.Acest referendum nu este despre voturi, dacă pui pe Da sau pe Nu, este dacă bagi buletine albe... nu-ţi mai trebuie şi ştampilă. Am fost unul dintre cei care au oprit abordarea privind trimiterea unor observatori europeni. "Referendumul fraudat" dat în presa străină va fi dezastrul cel mai mare pentru România. Obiectivul meu e să previn ce-i mai rău: să ajungem o ţară incapabilă să organizeze un referendum. Crin şi Ponta au decis ca poporul să tragă. Atenţie: poporul nu trage în mine ! Dacă voi reveni în funcţie, va trebui să fac cam ce-am făcut în această perioadă: să vorbesc mai mult şi mai explicit despre ce se întâmplă. Românii trebuie să-şi scoată din cap chestia asta bagată de trustul Intact, că Basescu de rău ce este a tăiat slarii şi alte lucruri. Am plecat de la 16% încredere a poporului, ajunsesem la 37%. Unii dintre români au văzut ce înseamnă aia dictatură, în '36. Cea mai spectaculoasă transformare a fost în presă: de unde credeam că toată lumea are ceva cu mine, uitaţi-vă câţi ziarişti, câţi intelectuali au devenit deodată de partea mea. Nu de dragul meu, ci pentru că şi-au dat seama că e în neregulă ce se întâmplă. A doua zi când se validează referendumul, cu un procent în favoarea puciştilor, acest procent de 37% devine 0. Nu cred în această variantă, nu cred că e al meu acest 37% integral. Sunt al doilea la încredere, după Antonescu, la o diferenţă care se poate recupera în scurt timp. Este ultima mea emisiune înainte de referendum, vă spun: Categoric nu mai rămân în politică dacă nu revin la Cotroceni. Dacă nu voi avea onoarea să mai conduc statul român până în 2014, mi se pare că orice altceva în politică este nelalocul lui. Problema cu casele de la RA-APPS este că sunt foarte scumpe de întreţinut. La Vila Lac, întreţinerea curţii e mai scumpă decât cheltuielile casei. Ponta a vrut să meargă odată la Dante şi SPP i-a spus că nu se poate, pentru că eu eram în piscină. De când m-am operat în 2007, eu îmi fac orele de recuperare, de înot. De atunci, a făcut un fix: el voia să se mute în Dante ca prim-ministru, dar de aici până la a face mizeria pe care a făcut-o. Voi prinde ocazia să îi spun CTP-ului ce am de spus. Dacă Ponta era mai iute de picior, era premier înaintea lui Ungureanu. Sunt mulţi oameni nemulţumiţi de PDL, care şi-au pus speranţa în USL. Acum sunt dezamăgiţi. USL s-ar putea să aibă mari surprize. Cred că îmi va fi favorabilă atitutindea partidului lui Dan Diaconescu. Şi el a sugerat electoratului să nu meargă la referendum. S-ar putea ca şi ei să ţină cont de acest îndemn. Dacă vor fi nereguli mari, nu am de ce să nu ies să le anunţ. PDL trebuie să se arate un partid capabil să stăvilească furtul la urne şi PDL trebuie să fie în stradă. Apelul meu, nu numai la PDL, ci la toți cei care nu vin și pot, să fie și ei în stradă, să se plimbe, să fie împreună, să spună Nu, nu să voteze Nu. Să se știe că cetățenii României nu vor un referendum fraudat și nu acceptă o schimbare de putere în mod ilegitim.

Niciun comentariu: