miercuri, 17 octombrie 2012

INTAIUL PENAL AL ROMANIEI TRAIAN BASESCU SI UMBRELE TRECUTULUI:PLESU,LIICEANU SI PATAPIEVICI!


Băsescu: Pleşu, Liiceanu, Patapievici, victimele propagandei din trecut.
Presedintele Traian Băsescu afirmă ca Andrei Pleșu, Gabriel Liiceanu, Mircea Cărtărescu și Horia Roman Patapievici, cei care l-au convins să-și asume constituirea Comisiei prezidențiale pentru analiza dictaturii comuniste, sunt discreditați în prezent de o propagandă ce amintește de vremuri trecute. "Aceiaşi oameni care azi sunt atacaţi, discreditaţi printr-o propagandă care ne aduce aminte de vremurile trecute – aceiaşi oameni din societatea civilă, fie că se numesc Pleşu, Liiceanu, Cărtărescu, Horia Roman Patapievici şi mulţi alţii - au fost cei care m-au convins să-mi asum constituirea Comisiei şi asumarea rezultatelor muncii acestei comisii. Dacă am avut un merit, a fost acela că am cedat în faţa inteligenţei şi am înţeles că ceea ce îmi propuneau acei oameni era corect şi trebuia făcut", a spus Băsescu la lansarea celui de-al doilea volum din seria de anexe la raportul Comisiei prezidenţiale pentru studierea dictaturii din România intitulat "Istoria comunismului din România, documente Nicolae Ceaşescu 1965-1971". Președintele a facut această declarație cu prilejul lansării celui de-al doilea volum din seria de anexe la raportul Comisiei prezidențiale pentru studierea dictaturii din țara noastră, "Istoria comunismului din România, documente Nicolae Ceașescu 1965-1971". Băsescu a mai afirmat că şi-ar dori să apară şi volumul trei al "Istoriei comunismului", pentru că el face referire la o perioadă importantă, cea de după 1972. "Nu pot avea exigența să apară toate trei, dar măcar și volumul trei, care urmărește perioada 72 – incolo”, a spus președintele. Șeful statului a afirmat că aceasta va fi și perioada care va explica cel mai bine cum sunt românii azi. "Îmi permit să spun, și nu vreau să stârnesc niciun fel de rumoare sau semne de întrebare, dar cred că dacă adun bine două plus trei volume înseamnă cinci volume de documente. Am covingerea că ne trebuie și volumul șase, care să acopere efectele comunismului de după Revoluția din ‘89. Le vedem și astăzi", a spus Băsescu. Președintele a condamnat comunismul din România în 2006, în Parlament, ca fiind un regim ilegitim și criminal, acțiunea fiind facută pe baza unui raport întocmit de o Comisie prezidențială condusă de Vladimir Tismăneanu. Volumul "Istoria comunismului din România. Documente Nicolae Ceauşescu (1965-1971)", îngrijit de Mihnea Berindei, Dorin Dobrincu şi Armand Goşu, a apărut la Editura Polirom, sub egida Comisiei Prezidenţiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din România. Şeful statului s-a bucurat de susţinerea unor intelectuali precum Gabriel Liiceanu, Mircea Cărtărescu sau Andrei Pleşu, după ce a condamnat oficial, în 2006, comunismul. Iată câteva dintre declarațiile pe care aceştia le-au făcut însă ulterior. "Epoca Băsescu mi se pare terminată, cu bunele şi relele ei. Ca şi Emil Constantinescu, actualul preşedinte e azi un prizonier neputincios al sistemului politic românesc, corupt şi nenorocit", spunea Mircea Cărtărescu. "De cînd nu mai cred că Băsescu poate schimba ceva în România, n-am mai putut să scriu cu siguranţa cu care-o făceam înainte. Căci azi nu mai cred în nici o direcţie şi în nici o persoană de pe eşichierul politic. În momentul ăsta, cauza pierdută în politica românească mi se pare că este chiar România". Gabriel Liiceanu declara, la rândul său, că se "îndepărtează" de şeful statului, fiindcă acesta a susţinut că Ceauşescu ar fi fost un mare preşedinte dacă ar fi stat doar 10 ani la putere. Pe Liiceanu l-a deranjat şi faptul că Traian Băsescu a spus că s-a regăsit în poezia lui Adrian Păunescu. "În clipa în care Traian Băsescu a condamnat comunismul, eu mi-am recunoscut nevoia de a fi condamnat comunismul în gestul unui preşedinte. Atunci el a devenit preşedintele meu, în acea secvenţă, nu eu intelectualul lui. Într-o asemenea întâlnire îmi rezerv dreptul de a-mi păstra libertatea. Atunci când acelaşi om care condamnă comunismul vine şi spune la o emisiune de televiziune că, dacă Ceauşescu s-ar fi oprit după 10 ani, ar fi fost un mare preşedinte, treaba asta mă îndepărtează de el. Pentru că înseamnă că nu ştie ce a condamnat. Nu poţi determini într-o condamnare oficială, cum a fost făcută în 2006, comunismul ca un regim ilegitim şi criminal şi pe urmă să vii şi să spui că 10 ani acel regim era bun. Asta e o incoerenţă de fond", a declarat Gabriel Liiceanu. Acesta l-a criticat pe şeful statului şi pentru că a spus, la moartea lui Adrian Păunescu, că s-a regăsit în poezia acestuia. "Nu poţi să vii şi să spui că te întâlneşti pe planul poeziei cu un poet care a fost poetul lacheu al unui preşedinte care a făcut crime la adresa poporului român. Nu poţi să omagiezi, să participi la funeraliile cuiva care a fost unul dintre stâlpii puterii care ne-a frânt ţara". Astăzi, președintele afirmă că Andrei Pleșu, Gabriel Liiceanu, Mircea Cărtărescu și Horia Roman Patapievici, cei care l-au convins să-și asume constituirea Comisiei prezidențiale pentru analiza dictaturii comuniste, sunt discreditați în prezent de o propagandă ce amintește de vremuri trecute.

Niciun comentariu: