România s-ar putea afla la începutul unui scandal internațional de proporții, care ar putea avea implicații catastrofale pentru imaginea lui Traian Băsescu, proaspăt reîntors la Cotroceni după suspendare. Președintele României urmează să se întâlnească la Bruxelles cu liderii PPE și cu președintele CE, Jose Manuel Barroso. Scandalul legat de traficul de arme îl pune pe Băsescu în situații delicate în dialogul de la Bruxelles.
Conform dezvăluirilor făcute, sâmbătă, în cadrul emisiunii “Exces de Putere” difuzată de Antena3, administraţia prezidenţială a comandat în 2005, de la o companie privată, un zbor către Arabia Saudită. Nu există confirmări oficiale că preşedintele Traian Băsescu ar fi folosit această cursă, dar în aceea perioadă se afla la Neptun, iar zborul respectiv a decolat de pe aeroportul Kogălniceanu.
Nicio instituţie din România nu a recunoscut să fi folosit serviciile companiei private, iar zborul a fost înregistrat ca fiind contractat de Preşedinţie. Potrivit unui raport al Naţiunilor Unite, compania ar fi fost implicată în traficul de armament.
În primă fază, la întrebările jurnaliştilor Antenei 3, care au trimis administraţiei prezidenţiale mai multe întrebări importante care fac referire la zborul către Arabia Saudită, Traian Băsescu a dat un singur răspuns – “Nu am fost la Riad”.
Ulterior, Administraţia Prezidenţială a postat pe site-ul instituţiei un comunicat care arată că dezvăluirile făcute la zborul misterios nu au fost nefondate. Din comunicatul de presă reiese că Traian Băsescu trebuia să meargă la Riad pentru a participa la ceremonia de prezentare a condoleanţelor cu ocazia morţii Regelui Fahd Ibn Abdul Aziz Al Saud al Regatului Arabiei Saudite, și că, din raţiuni de ordin organizatoric, vizita la Riad a preşedintelui nu a mai putut avea loc.
Suspiciunile legate de aeronava închiriată de administraţia prezidenţială pentru a-i asigura lui Traian Băsescu un zbor în Arabia Saudită în 3 august 2005, se adâncesc. La mai bine de 24 de ore de la primul comunicat emis de Cotroceni, care susţinea că ancheta jurnalistică a Antenei 3 este un atac la adresa preşedintelui şi o dezinformare, luni, puţin după ora 21:00 Palatul Cotroceni emite un larg răspuns care cuprinde nu mai puţin de 12 anexe.
Acest răspuns nu lămureşte felul în care compania Mia Airlines, despre care existau date certe că preluase avioane care efectuau trafic de arme în zone interzise, a fost aleasă de preşedintele Băsescu să-l ducă în Arabia Saudită, într-o misiune oficială. Traian Băsescu, ca ministru al Transporturilor înainte de anul 2000, avea cunoştinţă despre rapoartele inspectorilor ONU la Bucureşti, care surprinseseră unul din aceste avioane cu marca BAC 1-11, fabricat şi în România, ca fiind utilizat în operaţiuni ilegale de Viktor Bout.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu