marți, 8 mai 2012

PREMIRUL PONTA:GUVERNUL NU VA FI CONDUS DE LA COTROCENI!


"Guvernul Ponta nu va fi condus de la Palatul Cotroceni"
Premierul Victor Ponta a afirmat, din nou, în discursul pe care l-a susținut în fața Parlamentului, că Guvernul său nu va fi condus de la Palatul Cotroceni, din sediul din Kisselef sau din altă parte. Premierul desemnat a vorbit și despre salariile bugetarilor în fața Parlamentului. Ponta a promis de asemenea transparență în raport cu mass-media și o bună colaborare cu Parlamentul. Principalele declarații ale premierului: - Am fost întrebat dacă am emoţii, am spus că da. Orice şef de guvern care vine în faţa Parlamentului trebuie să aibă emoţii. Am emoţii pentru că sunt convins că azi putem începe o schimbare fundamentală pentru soarta României. Sunt prima persoană desemnată să ocupe funcţia de prim ministru care şi-a serbat majoratul după 1989. Am crescut în democraţie. - În cele câteva zile de la momentul desemnării mele, am încercat să prezint un program de guvernare, o echipă de miniştri care să îndeplinească programul şi am reuşit să negociem o scrisoare de intenţie şi un acord cu instituţiile internaţionale care să dea un mesaj clar că România îşi continuă drumul. Vreau să-i mulţumesc domnului Florin Georgescu. - Am încheiat un acord de colaborare cu UNPR. Nu mi-au fost cerute funcţii, avantaje, am discutat despre proiecte care, din punct de vedere ideologic, sunt perfect compatibile. Vreau să mulţumesc grupului minorităţilor. Le mulţumesc colegilor din USL care au avut încredere în mine. - Nu ascund intrenţia USL de a câştiga următoarele alegeri. Voi solicita azi votul Parlamentului şi-l voi respecta, indiferent care este acesta. - Am considerat extrem de util ca un ministru delegat pentru Administraţie să pună umărul la organizarea corectă a alegerilor care urmează. - Prezint azi o structură cunoscută din punct de vedere al portofoliilor. După alegeri vrem să venim cu o structură mai puţin birocratică. Obiectivele fundamentale ale programului de guvernare: - Ne propunem o schimbare de atitudine, direcţie şi de oameni, acolo unde e cazul. Îmi doresc să arăt că poate exista un dialog cu Guvernul României, că avem mai multă deschidere şi că suntem mult mai disponibiliă să ascultăm vocea opiniei publice şi a mass media. - Oricare dintre miniştri, dacă va fi considerat o vulnerabilitate, îi voi solicita să părăsească Guvernul. - Prioritatea zero este respectarea legilor. Cred că România are o mare nevoie de a-şi respecta legile şi regulile. - Consider că activitatea Guvernului trebuie să fie influenţată de deciziile care se iau în structura Guvernului. Guvernul pe care-l voi conduce va fi condus doar de la Palatul Victoria, nu de la Cotroceni sau de la orice alt sediu în afară de Guvernul României. Guvernul va răspunde în fiecare săptămână în faţa parlamentului. - Îmi propun să procedăm cât mai rapid la repararea măsurilor care au produs inechităţi sociale. - Doresc să prezentăm o viziune economică şi fiscală clară. - Viitorul Guvern trebuie să se preocupe de protejarea resurselor naturale. - Vrem să renegocien şi să oprim contractele bilaterale cu "băieţii deştepţi". Ministrul Economiei va avea ca sarcină acest obiectiv. - Funcţiile politice, miniştrii secretar se stat vor fi ocupate de persoane numite de USL. Nu cred că trebuie să-i schimbăm pe unii numiţi politic cu alţii numiţi politic. - Referitor la continuarea MCV, am stabilit să acordăm toată atenţia pentru a ne respecta angajamentele şi pentru a dovedi că vrem o justiţie corectă şi eficientă. - Un obiectiv fundamental îl reprezintă organizarea corectă a localelor şi a parlamentarelor. Am propus în fruntea MAI o persoană cu experienţă, care are obligaţia organizării de alegeri corecte. Sper ca şeful de campanie al Opoziţiei - Blaga - să coonstate că Rus a rămas acelaşi om corect. - Intenţionez să ne respectăm toate obligaţiile asumate pe plan internaţional de precedentele guvernări. Voi milita pentru o dezvoltare a relaţiei fundamentale pentru România cu Rep. Moldova şi continuarea lucrurilor bune în ceea ce priveşte Guvernul cu cei aflaţi în Diaspora. - Sper, odată cu alegerea unui nou preşedinte în Franţa, că vocea României va fi mai uşor auzită. - Am propus în vederea ocupării portofoliilor din structura guvernului persoane care să îndeplinească următoarele criterii: experienţă profesională, integritatea şi corectitudinea dovedită în exercitarea funcţiilor publice. - Puncte din programul de guvernare care se referă la ceea ce noi am criticat în moţiunea de cenzură: - Decizia fostului guvern referitoare la UMF Tg. Mureş - am criticat-o şi instanţa de judecată a decis suspendarea înfiinţării sale. - Fondul de rezervă al Guvernului - am criticat modul în care Guvernul Ungureanu a cheltuit 170 mil euro pentru a finanţa campania unor aleşi locali. Mă angajez ca foondul de rezervă să nu mai fie folosit pe criterii politice, nu pentru campanie electorală. Vom încerca să recuperăm aceşti bani şi să-i folosim acolo unde e neapărată nevoie, la reîntregirea pensiilor şi a salariilor. - Problema restituirilor - Ministerul Justiţiei va avea în coordonare toate instituţiile implicate în această problemă a României, în aşa fel încât să arătăm că nu există categorii diferite de cetăţeni, cei care se mişcă repede şi cei pentru care nu mai sunt bani. - Ceea ce am promis în programul de guvernare vom pune în practică în următoarele 6 luni apoi vom veni în faţa românilor pentru a da socoteală sau pentru a cere un mandat nou. - Toate ministerele şi autorităţile vor face în 30 de zile un audit intern şi vor prezenta public situaţia observată. Consider că cei care au greşit politic, cei care au încălcat legea trebuie să răspundă în faţa legii. - M-am angajat în această sarcină conştient. Vin şi vă spun dvs. că am încredere că se poate guverna altfel în România. Pentru mine, adoptarea moţiunii şi votul de azi îmi vor rămâne în memorie. - Aş vrea să guvernez România pentru oameni care au curaj, care au nevoie de sprijin şi care au foarte multă demnitate. Am încredere că echipa va face faţă cererilor. Vă cer votul de încredere pentru programul de guvernare şi pentru lista de miniştri care v-a fost transmisă.

Niciun comentariu: